جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی صرافی بیت یونیکس بهترین صرافی برای ایرانیان

صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی برای کاربران ایرانی باقی نمانده‌ است و متاسفانه اکنون با شدت بیشتری در دریای تحریم‌ها دست‌وپا می‌زنیم. در این میان صرافی بیت یونیکس می‌تواند گره از مشکلات ما باز کند و ما را هم‌چنان در سطح جهانی فعال نگه دارد. در این مطلب از آکادمی گرانمایه که به معرفی و ثبت نام در صرافی بیت یونیکس اختصاص دارد، می‌خواهیم ویژگی‌های کلیدی این وب‌سایت را بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم از آن برای انجام امور خود استفاده کنیم. اگر دنبال جایگزین‌هایی برای کوکوین و بینگ ایکس هستید، BitUnix می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آموزش ویدیویی ثبت نام در صرافی بیت یونیکس

معرفی صرافی بیت یونیکس

کار را با معرفی صرافی بیت یونیکس آغاز می‌کنیم. بیت یونیکس یک صرافی ارز دیجیتال است که در نوامبر سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی در سیشل ثبت شده است و می‌خواهد دامنه فعالیت خود را تا کشورهای سنگاپور، ژاپن، فیلیپین و حتی انگلستان گسترش دهد. بنا به ادعای وب‌سایت این صرافی، بیت یونیکس هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ هزار کاربر فعال دارد و در حال رشد است.

با ورود به این صرافی، فضایی آشنا را تجربه می‌کنید که مشابه بینگ ایکس است. مهم‌ترین مزیت استفاده از این صرافی این است که بدون فیلترشکن هم می‌توانید از آن استفاده کنید. این یک ویژگی مهم برای کاربران ایرانی است و خیالشان را از بابت IP راحت می‌کند. به این ترتیب می‌توان بیت یونیکس را جایگزین مناسبی برای تمام صرافی‌هایی دانست که هم‌اکنون به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند.

آیا صرافی بیت یونیکس نیاز به احراز هویت دارد؟

خیر. این صرافی در حال حاضر نیازی به احراز هویت ندارد و بدون KYC هم به شما اجازه فعالیت می‌دهد. البته مدارک ایران را قبول نمی‌کند؛ اما شما برای کار با این صرافی ملزم به احراز هویت نیستید. البته این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که صرافی‌هایی که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند، بعد از مدتی ممکن است دیگر از کاربران ایرانی پشتیبانی نکنند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهند.

ثبت نام در صرافی بیت یونیکس

ثبت نام در صرافی بیت یونیکس ساده است و تنها با یک ایمیل می‌توانید این کار را انجام دهید. کافی است وارد این لینک شوید و روی گزینه SignUp کلیک کنید. سپس با وارد کردن ایمیل و رمز عبور، می‌توانید به حساب کاربری خود در این صرافی دست پیدا کنید. پس از ورود اطلاعات خواسته‌شده، تیک پایین را باید فعال کنید که به منزله موافقت با قوانین صرافی بیت یونیکس است. سپس با کلیک روی دکمه Claim Rewards کد کپچا به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را حل کنید.

ثبت نام در صرافی بیت یونیکس

تا این‌جا ما توانستیم در صرافی بیت یونیکس ثبت نام کنیم. حالا ایمیلی برای ما ارسال می‌شود که حاوی یک کد شش‌رقمی است. آن کد را باید در سایت وارد کنیم تا درستی ایمیلمان تایید شود. به این ترتیب کار ثبت نام به پایان می‌رسد و می‌توانید از امکانات این صرافی استفاده کنید.

واریز و برداشت در صرافی بیت یونیکس

در این‌جا می‌خواهیم به عملیات واریز و برداشت در این صرافی بپردازیم. برای این‌که بتوانید در صرافی بیت یونیکس واریز داشته باشید، از منوی بالای صفحه واقع در سمت راست، روی گزینه Asset کلیک کنید. از لیست کشویی باز شده، گزینه Deposit را به منظور واریز به صرافی انتخاب کنید.

واریز به صرافی بیت یونیکس

با این کار، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید ابتدا در قسمت Coin، مشخص کنید که قصد واریز چه رمزارزی را دارید.

مراحل واریز رمزارز به BitUnix

فرض کنیم که شما از طریق یک صرافی ایرانی تتر در بستر ترون خریده‌اید و می‌خواهید آن را به بیت یونیکس منتقل کنید. پس USDT را انتخاب می‌کنیم تا تترهای خود را به بیت یونیکس واریز کنیم. در کادر بعدی باید انتخاب کنید که این دارایی را در بستر چه شبکه‌ای می‌خواهید منتقل کنید که ما مطابق تصویر، شبکه ترون (TRC-20) را انتخاب کرده‌ایم. وقتی این گزینه‌ها را انتخاب کنیم، در قسمت Deposit Address آدرسی به ما نمایش داده می‌شود که بر اساس مثالی که زدیم، باید آن را در صرافی ایرانی (یا هر پلتفرم دیگری) به‌عنوان آدرس مقصد ثبت کنید تا بتوانید تترهای خود را به صرافی بیت یونیکس منتقل کنید.

برای برداشت نیز، مجددا از قسمت Assets اقدام می‌کنیم و این‌بار گزینه Withdraw را انتخاب می‌کنیم. با این کار در ابتدا پیغامی می‌بینیم که به ما می‌گوید از میان ایمیل، شماره موبایل یا Google Authenticator، حداقل دو مورد را برای امنیت بیشتر فعال کنیم (که این موارد را در بخش بعد توضیح می‌دهیم). با کلیک روی گزینه Set Up Later هم می‌توانید بعدا این کار را انجام دهید.

برداشت از صرافی بیت یونیکس

پس از آن، صفحه‌ای مطابق شکل زیر خواهید دید:

برداشت ارز دیجیتال از صرافی BitUnix

باید در قسمت Coin انتخاب کنید که قصد برداشت چه رمزارزی را دارید. در قسمت Network نیز باید شبکه موردنظرتان را انتخاب کنید. در کادر Withdrawal Address هم باید آدرسی را که می‌خواهید دارایی به آن منتقل شود، وارد کنید. مثلا اگر می‌خواهید اتریوم‌های خود را از صرافی بیت یونیکس خارج کنید و به یک صرافی ایرانی (یا یک کیف پول)‌ منتقل کنید، آدرس آن صرافی (یا کیف پول) را باید این‌جا وارد کنید. هم‌چنین در کادر Withdrawal Amount هم باید مبلغ برداشت را یادداشت کنید. پس از تکمیل تمام اطلاعات خواسته‌شده، با کلیک روی گزینه Withdraw عملیات برداشت دارایی به پایان خواهد رسید.

البته می‌توانید انتقال داخلی هم انجام دهید؛ یعنی می‌توانید به یک کاربر دیگر صرافی بیت یونیکس، رمزارز انتخابی خود را منتقل کنید. برای این‌ کار باید دوباره از همین قسمت Withdraw اقدام کنید ولی این بار سربرگ Internal Transfer را انتخاب کنید. کافی است رمزارز انتخابی و ایمیل، شماره تماس یا شماره کاربری آن فرد را به همراه میزان رمزارزی که می‌خواهید منتقل کنید، وارد کنید. با این کار دارایی‌های انتخابی به حساب بیت یونیکس آن کاربر منتقل می‌شود.

مطالب پیشنهادی: صرافی ال بنک از جمله صرافی های معروف بدون نیاز به احراز هویت است، پیشنهاد می کنم حتما مقاله معرفی صرافی ال بانک را مطالعه کنید.

نقل و انتقال داخلی در صرافی بیت یونیکس

افزایش امنیت صرافی بیت یونیکس

برای افزایش امنیت حساب کاربری خود، لازم است که روی علامت آدمک بالای صفحه کلیک کنید. سپس باید روی گزینه Security کلیک کنید. در این‌جا می‌توانید از طریق نرم‌افزار Google Authenticator امنیت خود را افزایش دهید. مراحل انجام این کار را در بخش بعدی با جزئیات بیشتر توضیح می‌دهیم.

هم‌چنین با انتخاب گزینه Mobile Verification هم می‌توانید تراکنش‌ها و حساب خود را از طریق شماره همراهتان ایمن کنید. با کلیک روی گزینه Setting باید شماره همراه خود را وارد و سپس روی گزینه Get Code کلیک کنید. کد ارسال‌شده به موبایلتان را در کادر مربوطه وارد و روی دکمه Submit کلیک کنید تا موبایلتان نیز احراز شود.

در آخرین بخش نیز گزینه Email Verification را داریم که با کلیک روی آن باید روی گزینه Get Code کلیک کنید تا یک کد به ایمیلتان ارسال شود. آن کد را کپی و در کادر مشخص‌شده وارد کرده و در نهایت دکمه Submit را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید از طریق ایمیل نیز امنیت حساب کاربری خود را در صرافی بیت یونیکس افزایش دهید.

البته گزینه‌های دیگری هم در بخش Security وجود دارند که با فعال کردن و تنظیم آن‌ها هم می‌توانید لایه‌های امنیتی بیشتری را فعال کنید که ما در این‌جا از توضیح آن‌ها می‌پرهیزیم.

فعال کردن تایید دو‌مرحله‌ای در صرافی بیت یونیکس

برای فعال کردن کد تایید دومرحله‌ای صرافی بیت یونیکس، وارد بخش Security‌ شوید و به بخش Google Authenticator می‌رویم و روی گزینه Setting کلیک می‌کنیم.

تنظیمات امنیتی بیت یونیکس

با انجام این کار، یک کد به ما نمایش داده می‌شود که باید آن در نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور وارد کنیم. بدیهی است که باید این نرم‌افزار را روی گوشی موبایل خود از قبل نصب کرده باشید و آن را به ایمیل خود متصل کرده باشید.

فعال‌سازی گوگل اتنتیکیتور در صرافی BitUnix

وارد نرم‌افزار گوگل آتنتیکتور شوید و روی علامت + کلیک کنید. سپس کد صرافی بیت یونیکس را یا از طریق QR Code‌ و یا از طریق گزینه Enter a Stup Key وارد نرم‌افزار کنید.

فرض کنید که ما گزینه دوم را انتخاب کرده‌ایم. در کادر Account Name‌ (در نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور) باید نامی برای حسابمان انتخاب کنیم که به‌عنوان مثال BitUnix را انتخاب می‌کنیم. در کادر Your Key هم باید رمزی را که بیت یونیکس به ما داده (مثل تصویر بالا) وارد کنیم و روی دکمه Add کلیک کنیم. حالا در نرم‌افزار Google Authenticator یک کد می‌بینیم. باید این کد را از نرم‌افزار کپی و در کادر مشخص‌شده در همین بخش در صرافی وارد کنید. پس از آن روی گزینه Submit کلیک کنید. به این ترتیب احراز هویت دوعاملی برای صرافی بیت یونیکس فعال می‌شود.

آیا استفاده از صرافی بیت یونیکس نیاز به فیلترشکن دارد؟

خیر. بدون فیلترشکن هم می‌توانید وارد صرافی بیت یونیکس شوید و نیازی به استفاده از VPN نیست. البته این مسئله در حال حاضر امکان‌پذیر است و مشخص نیست که آیا بعد از گذشت مدتی، هم‌چنان بتوان بدون فیلترشکن از بیت یونیکس استفاده کرد یا خیر. به هر طریق، فرصت خوبی است که از این صرافی به عنوان یکی از گزینه‌های ممکن و در دسترس استفاده کنیم.

جوایز صرافی بیت یونیکس برای کاربران

صرافی بیت یونیکس کمپین‌های مختلفی برای کاربران خود در نظر گرفته است که جوایز آن نیز متفاوت است. برای آگاهی از این کمپین‌ها، در سربرگ Campaigns باید روی گزینه Reward Center کلیک کنید. در این صفحه، تسک‌هایی برای شما تعریف شده است که در ازای آن‌ها می‌توانید مبالغی را به عنوان پاداش دریافت کنید. مثلا همین چند وقت پیش، این صرافی به کاربران تازه‌وارد، پس از ثبت نام و به محض ورود ۵ دلار پاداش می‌داد. برای این‌که از این جوایز مطلع شوید، همیشه سربرگ کمپین را نگاه کنید و ببینید که چه فرصت‌هایی برای دریافت جایزه وجود دارد.

همچنین در همین قسمت و در بخش Reffereal Hub می‌توانید با دعوت دوستان خود به این صرافی، مشمول تخفیف در کارمزدهای معاملاتی شوید.سربرگ Welcome Bonus هم بخش دیگری است که در ازای انجام برخی کارها مثل رساندن حجم معاملاتی فیوچرز به ۱۰۰ هزار دلار، به کاربران پاداش می‌دهد.

کارمزد صرافی بیت یونیکس برای تریدرها

اگر کاربر عادی صرافی بیت یونیکس باشید (VIP0)، برای معاملات اسپات باید ۰.۰۸۰۰ و ۰.۱۰۰۰ درصد به ترتیب برای کارمزد میکر و تیکر بپردازید. منظور از میکر فردی است که سفارش را ثبت می‌کند و تیکر کسی است که سفارش را برمی‌دارد یا به اصطلاح آن را پر می‌کند تا معامله تکمیل شود. این کارمزدها برای میکر و تیکر در معاملات فیوچرز برابر با ۰.۰۲۰۰ و ۰.۰۶۰۰ درصد هستند. اما اگر کاربر VIP باشید و سطوح بالاتری داشته باشید، مطابق جدول زیر باید کارمزد معاملاتی پرداخت کنید.

کارمزدهای معاملاتی در صرافی بیت یونیکس

توجه کنید که این کارمزدها ممکن است به‌ مرور زمان تغییر کنند و مبالغ آن‌ها متفاوت از زمان فعلی باشد.

جمع‌بندی

صرافی بیت یونیکس یکی از معدود صرافی‌های باقی‌مانده است که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد. ویژگی قابل توجه این صرافی این است که بدون احراز هویت هم می‌توانید از آن استفاده کنید. هم‌چنین برای ورود به این صرافی و کار با آن، نیازی به فیلترشکن هم ندارید. این صرافی در سیشل به ثبت رسیده است و فعلا با کاربران ایرانی مشکلی ندارد؛ اما باز هم این نکته را در نظر داشته باشید که با مدارک ایرانی احراز هویت را انجام نمی‌دهد. آیا شما از صرافی بیت یونیکس استفاده کرده‌اید؟ به نظرتان این صرافی جایگزین مناسبی برای بینگ ایکس و سایر صرافی‌هایی است که هم‌اکنون به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند؟ نظرات خود را برای ما بنویسید. تریدر های بازار ارز دیجیتال همه در جریان هستند که پیدا کردن یک صرافی بدون نیاز به احراز هویت برای ترید ارز دیجیتال چقد سخت است و همه صرافی ها خیلی زود به فکر احراز هویت افتاده اند. صرافی بیت یونیکس یکی از صرافی های جدید است که بدون نیاز به احراز هویت به کاربران ایرانی اجازه فعالیت می دهند. پیشنهاد میکنم برای مشاهده سایر صرافی بدون احراز هویت این مقاله را مطالعه کنید.

 

صرافی توبیت
امیر رضوانی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

برای خرید ارز از این صرافی چه مقدار زمان طول میکشد که مثلا تون کویین رو دریافت به ولت تون کیپر انتقال بدهیم ..؟؟