جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی صرافی کی سی ایکس Kcex برای ایرانیان بدون احراز هویت

روی آوردن به صرافی‌های جدید کار راحتی نیست و نمی‌توانیم به‌سادگی به هر پلتفرمی اعتماد کنیم؛ ولی در شرایط فعلی برای ما ایرانی‌ها چاره‌ای باقی نمانده است. یکی از همین صرافی‌های جدید، kcex نام دارد که عمر چندان بلندی ندارد و از سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر به‌دنبال صرافی‌هایی هستید که هم‌چنان به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند، با ثبت نام در kcex می‌توانید از این فرصت بهره‌مند شوید. ما در آکادمی گرانمایه همواره تلاش می‌کنیم تا صرافی‌های جدید و قابل اعتماد را به کاربرانمان معرفی کنیم. مایه افتخار و خوشحالی است اگر ما را دنبال کنید و در این مسیر همراهمان باشید.

معرفی صرافی kcex

کار را با نگاهی به صرافی kcex و معرفی آن آغاز می‌کنیم. همان‌طور که در مقدمه مطلب هم گفتیم، این صرافی قدمت زیادی ندارد و در سال ۲۰۲۱ متولد شده است. صرافی kcex در سیشل ثبت شده است و هدف آن این است که امکان معامله دارایی‌های دیجیتال متنوعی را برای کاربران فراهم کند. این صرافی می‌خواهد خدمات مختلفی به کاربران خود بدهد و در بخش‌های فیوچرز، اسپات و مشتقه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

این صرافی به‌گفته خودش از کشورهایی نظیر ایالات متحده و کانادا مجوزهای نظارتی دریافت کرده است و به دنبال آن است تا بتواند تاییدیه‌های بیشتری را برای فعالیت گسترده در مناطق مختلفی از جهان کسب کند. دست‌اندکاران kcex هم مثل خیلی از توسعه‌دهندگان در فضای ارز دیجیتال، به‌دنبال دستیابی به جامعه‌ای آزاد و دسترسی همگانی به امور و خدمات مالی هستند.

با ورود به این صرافی، می‌توانیم منوها و بخش‌های مختلف آن‌ را نظیر اسپات و فیوچرز ببینیم. این صرافی هم نرم‌افزار اندروید دارد و هم نرم‌افزار iOS. نکته جالب توجه در مورد این صرافی این است که در کنار زبان‌هایی مانند چینی و آلمانی و ترکی، از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. این مسئله در حالی است که در قوانین این صرافی، به‌وضوح نام ایران در فهرست کشورهایی که تراکنش‌ها و ثبت نام آن‌ها مجاز نیست، آمده است. به جز ایران کشورهای دیگری نظیر سودان، سوریه، کانادا، آمریکا، پاکستان و چین نیز در این فهرست حضور دارند. البته این داستان تازه‌ای نیست و همیشه شاهد بوده‌ایم که نام ایران در این فهرست‌ها درج می‌شود و صرافی هم‌چنان به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد.

آیا صرافی kcex نیاز به احراز هویت دارد؟

در صرافی kcex بدون احراز هویت هم می‌توانید معامله کنید. البته محدودیتی برای کاربران احراز هویت نشده وجود دارد که مربوط به میزان برداشت است. برای اطلاع از وضعیت احراز هویت خود، به بخش پروفایل مراجعه کنید. این کار از طریق کلیک روی آیکون آدمک در بالای صفحه امکان‌پذیر است. از منوی بازشده، روی گزینه «بررسی اجمالی» کلیک کنید.

خواهید دید که محدودیت برداشت فعلی شما به‌عنوان یک کاربر احراز هویت‌نشده، ۱۵ بیت کوین در شبانه‌روز است. چنان‌چه بخواهید این محدودیت را برطرف کنید، در همین بخش روی گزینه «احراز هویت KYC اولیه» کلیک کنید و مراحل آن را انجام دهید. درست است که هم‌اکنون این صرافی امکان ثبت شماره موبایل با کد ایران  را فراهم کرده است، اما از آن‌جایی که سایه تحریم همیشه بالای سر ماست، از همین حالا این را بدانید که احراز هویت در این صرافی‌ها با ریسک‌هایی همراه است.

مراحل ثبت نام در صرافی kcex

برای آشنایی بیشتر با صرافی kcex در این بخش می‌خواهیم مراحل ثبت‌نام در این پلتفرم را دنبال کنیم. برای شروع، روی این لینک کلیک کنید. این لینک بخش فارسی این صرافی است که می‌توانید خودتان در صورت تمایل، زبان را به انگلیسی یا موارد دیگر تغییر دهید. این کار از طریق کلیک روی آیکون کره زمین در قسمت بالای سایت امکان‌پذیر است.

ثبت نام در صرافی kcex

همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، ثبت نام در صرافی kcex هم از طریق تلفن همراه مقدور است و هم ایمیل. بسته به انتخابتان، یکی از دو سربرگ تلفن همراه یا ایمیل را انتخاب کنید. برای مثال ما در این‌جا از طریق ایمیل اقدام به ثبت نام می‌کنیم.

در کادر «آدرس ایمیل» باید آدرس خود را وارد کنید و در قسمت «رمز عبور»، یک پسورد برای حساب خود انتخاب کنید. رمز عبور إاید حداقل ۸ و حداکثر ۳۰ کاراکتر باشد و باید دست‌کم یک عدد و یک حرف کوچک داشته باشد. اگر کسی شما را به صرافی دعوت کرده است، کد رفرال او را می‌توانید در کادری با همین نام وارد کنید: در غیر این‌صورت نیازی به پر کردن این بخش نیست. در نهایت با ثبت تیک در قسمت توافق‌نامه (که به منزله موافقت با قوانین صرافی است)، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

با این کار باید کد امنیتی را هم تکمیل کنید. با تکمیل کد کپچا، به مرحله بعد می‌روید که باید یک کد ۶ رقمی را در ایمیل خود دریافت کنید. این کد را کپی کرده و در کادر مربوطه در این بخش، وارد کنید. توجه کنید که ممکن است ایمیل حاوی این کد، به بخش اسپم ایمیلتان رفته باشد. اگر کد را درست وارد کنید، تایید ثبت نام به‌صورت خودکار انجام می‌شود و وارد حساب خود در صرافی kcex خواهید شد.

ثبت‌نام با موبایل هم دقیقا به همین شکل است؛ با این تفاوت که در آن‌جا کد ۶ رقمی به موبایلتان ارسال می‌شود.

واریز و برداشت در صرافی kcex

حالا که نحوه ثبت نام در صرافی kcex را توضیح دادیم، می‌رسیم به مهم‌ترین بخش کار با صرافی یعنی واریز و برداشت دارایی. برای واریز کردن، می‌توانید به منوی بالای صفحه مراجعه کنید. یکی از منوها با نام واریز مشخص شده است. روی آن کلیک کنید. همان‌طور که می‌بینید توضیحات کامل در خصوص واریز به صرافی kcex در این بخش نوشته شده است و می‌توانید قدم به قدم بر اساس آن‌ها پیش بروید.

واریز دارایی به صرافی kcex

در این صفحه، در کادر اول باید رمزارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید آن را به صرافی واریز کنید. در کادر دوم هم باید شبکه واریز را انتخاب کنید. پس از این کار، یک آدرس به شما نمایش داده می‌شود که مربوط به رمزارز انتخابی در شبکه موردنظرتان است. مثلا در این‌ مثال، ما تتر را در بستر ترون (TRC20) انتخاب کردیم. به محض این کار، آدرس منحصر به‌فرد ما نمایش داده می‌شود. آدرس را کپی کرده و از آن برای واریز دارایی به حساب خود در صرافی kcex‌ استفاده کنید.

در پایین این صفحه، چند سوال رایج در مود واریز دارایی نوشته شده است که اگر به مشکل برخورد کردید، می‌تواند کمکتان کند. هم‌چنین اگر رمزارز انتخابی شما با محدودیتی مواجه باشد، حتما در این صفحه به شما توضیحات لازم ارائه می‌شود. مثلا در مورد تتر، حداقل مقدار واریزی برابر با ۰.۰۰۱ واحد است و کمتر از این میزان را نمی‌توانید به صرافی واریز کنید. در پایین صفحه هم فهرستی از تاریخچه واریزهای خود را خواهید دید.

برویم سراغ برداشت. برخلاف واریز، در منو دیگر یک گزینه جداگانه برای برداشت نداریم. برای دسترسی به این قسمت، از منوی بالایی روی قسمت دارایی‌ها کلیک کنید و این‌بار دکمه برداشت را انتخاب کنید. سپس یک کادر به شما نمایش داده می‌شود که شامل چند مسئله و نکته مهم است. پس از مطالعه این موارد، تیک گزینه را بزنید و روی دکمه تایید کلیک کنید.

برداشت دارایی در صرافی kcex

در این بخش هم لازم است ابتدا مشخص کنید که قصد برداشت چه ارز دیجیتالی را دارید. سپس در قسمت برداشت به، باید آدرس موردنظر خود را وارد کنید تا دارایی‌ها از صرافی خارج و به آن آدرس منتقل شود. توجه کنید که در این‌جا می‌توانید دارایی را به یک کاربر دیگر kcex منتقل کنید که این کار از طریق شماره کاربری، ایمیل یا شماره موبایل آن کاربر امکان‌پذیر است.

در گام بعدی باید شبکه را انتخاب کنید و در کادر مقدار هم میزان رمزارزی که قصد برداشت آن را دارید، مشخص کنید. توجه کنید که در این‌جا هم ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشید؛ مثلا در مورد تتر، حداقل تعداد برداشت ۲ واحد است و کمتر از این مقدار را نمی‌توانید برداشت کنید. کارمزد معامله هم پس از تکمیل تمام این بخش‌ها نمایش داده می‌شود. در صورتی‌که همه‌چیز مطابق میلتان بود، روی دکمه ارسال کلیک کنید تا برداشت دارایی به آدرس موردنظرتان، انجام شود.

در این‌جا هم می‌توانید ملاحظاتی را به‌همراه چندین سوال مطالعه کنید. هم‌چنین اگر پیش‌تر برداشتی انحام داده باشید، تاریخچه معاملات خود را در پایین این صفحه می‌توانید ببینید.

البته بد نیست به یک مورد دیگر هم اشاره کنیم. با ورود به بخش دارایی‌ها در منوی بالای صفحه، یک گزینه دیگر با نام انتقال دارایی هم به چشم می‌خورد. این گزینه مخصوص انتقال وجوه از حساب اسپات صرافی به حساب فیوچرز است. گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که دارایی خود را میان این دو بازار جابجا کنید. با ورود به بخش مذکور، باید مشخص کنید که قصد جابجایی از حساب اسپات به فیوچرز را دارید یا برعکس. هم‌چنین دارایی موردنظرتان را هم باید انتخاب کنید و مقدار آن را نیز باید تعیین کنید. با تکمیل این موارد، روی دکمه انتقال کلیک کنید تا عملیات ارسال دارایی به پایان برسد.

انتقال ارز دیجیتال در kcex

معامله در صرافی kcex

با توجه به این‌که قصد انجام معامله در بازار اسپات را دارید یا می‌خواهید در فیوچرز شرکت کنید، یکی از این دو گزینه را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، تصویر زیر نمایی از بازار فیوچرز این صرافی را نمایش می‌دهد.

معامله در بازار فیوچرز صرافی kcex

در این بخش می‌توانید رمزارز موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس بسته به این‌که بازار صعودی است یا نزولی، به‌سادگی معاملات لانگ یا شورت را باز کنید و سفارش‌های خود را در جهت موردنظرتان ثبت کنید و انجام دهید. اهرم را نیز می‌توانید از همین قسمت تعیین کنید و سایز گزینه‌ها را نیز به دلخواه خود می‌توانید تغییر دهید. در این آموزش قصد نداریم به جزئیات معامله در بازار فیوچرز بپردازیم؛ چرا که خوشبختانه این پلتفرم هم‌اکنون از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل بخش‌های آن کاملا گویا هستند. هم‌چنین محیط این صرافی با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال مشابهت دارد و اگر قبلا با یک صرافی دیگر کار کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی در kcex هم فعالیت کنید.

اگر هم نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید، در بالای همین صفحه در سمت چپ، کنار گزینه تنظیمات یک دکمه وجود دارد (گزینه دوم از سمت چپ در تصویر بالا) که راهنمای معاملات فیوچرز است و توضیحات بیشتر را در آن بخش می‌توانید ببینید.

آیا استفاده از صرافی kcex نیاز به فیلترشکن دارد؟

در زمان نگارش این مطلب، ما بدون فیلترشکن وارد صرافی شدیم و مراحل ثبت نام را انجام دادیم و هیچ مشکلی به وجود نیامد. پس این هم مزیت دیگری برای این صرافی است که کاربران ایرانی را به استفاده از آن مجاب می‌کند. البته برای ورود به بخش ساپورت، مشکل داشتیم و بدون فیلترشکن امکان ورود به این قسمت را نداشتیم؛ اما صفحه اصلی بدون هیچ مشکلی باز شد و به‌نظر می‌رسد استفاده از این صرافی بدون فیلترشکن کاملا امکان‌پذیر است.

البته وضعبت در حال حاضر این‌طور است و شاید کمی بعدتر، برای ورود به این صرافی به فیلترشکن و آی‌پی ثابت نیاز باشد. تجربه ما ایرانی‌ها در این زمینه همیشه همین بوده است و شاهد‌ آن بوده‌ایم که پس از مدتی، دسترسی به صرافی‌ها دشوار می‌شود.

جوایز صرافی kcex برای کاربران

جوایز کاربران در صرافی kcex

در صفحه اصلی صرافی، می‌توانید با مراجعه به بخش مرکز پاداش، از جوایز و پاداش‌های صرافی kcex بهره‌مند شوید. این صرافی با این کار قصد جذب کاربران بیشتر را دارد.

در تصویر بالا می‌بینید که به‌عنوان مثال با تکمیل احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه، کاربران واجد شرایط دریافت بونوس فیوچرز به مبلغ ۵۰ دلار خواهند شد. به همین ترتیب الزامات واجد شرایط شدن جوایز مختلف این صرافی را در این بخش خواهید دید. البته این بخش شامل قوانینی هم هست که در پایین همین صفحه مرکز پاداش، می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

هم‌چنین این نکته را هم به‌خاطر بسپارید که ممکن است در برهه‌های زمانی مختلف، کمپین‌ها و جوایز متعددی برای کاربران در نظر گرفته شود. پس اگر می‌خواهید از این جوایز بی‌نصیب نمانید، حتما هر از گاهی به این بخش مراجعه کنید و ببینید که چه رویدادهایی در حال انجام است.

کارمزد صرافی kcex برای تریدرها

یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد هر صرافی، کارمزدهای معاملات آن‌ است. کارمزدها بخش مهمی از هزینه‌های تریدرها را تشکیل می‌دهند که عدم توجه به آن‌ها، می‌تواند نتیجه پررنگی در سود و زیانشان داشته باشد. در صرافی kcex با کلیک روی پروفایل کاربری، می‌توانید در بخش هزینه‌ها کارمزد معاملات را مشاهده کنید.

به‌عنوان مثال، کارمزد میکر و تیکر در معاملات اسپات صفر درصد است. منظور از میکر کسی است که سفارش ثبت می‌کند و تیکر همان شخصی است که آن سفارش را برمی‌دارد و به‌اصطلاح آن را پر می‌کند تا فرایند آن تکمیل شود. پس کارمزد هر دو سمت معامله در بازار اسپات، صفر است.

در مورد فیوچرز هم کارمزد میکر هم‌چنان صفر است و تیکر باید ۰.۰۲ درصد کارمزد بپردازد. کارمزد واریز و برداشت دارایی‌های مختلف نیز در بخش پایین همین صفحه قید شده است. مثلا کارمزد واریز ارز دیجیتال تتر در بستر ترون، صفر است و این انتقال را می‌توانید بدون پرداخت هزینه انجام دهید؛ در حالی‌که کارمزد برداشت همین دارایی، برابر با یک تتر است. کارمزد سایر رمزارزها را نیز می‌توانید از طریق همین صفحه مشاهده کنید. با کمی جستجو در این بخش، خواهید دید که کارمزد واریز برای تمامی ارزها رایگان است و فقط کارمزد برداشت را باید بپردازید.

نکات مهم

تاکنون صرافی‌های زیادی را دیده‌ایم که به‌رغم قوانین خود، به کاربران ایرانی خدمات می‌دادند. این صرافی‌ها یکی پس از دیگری و به مرور زمان، سرویس‌دهی به مخاطبان ایرانی را قطع کردند و حالا رسیده‌ایم به جایی که به جز چند گزینه انگشت شمار، هیچ صرافی دیگری را نداریم که بشود در آن فعالیت کرد. صرافی kcex هم از همین دست صرافی‌ها خواهد بود و احتمالا پس از جذب کاربر و بیشتر شدن سهم بازارش، ارائه خدمات به کاربران ایرانی را متوقف کند. پس این نکته را از همین حالا در نظر داشته باشید.

مسئله دوم این است که صرافی‌های متمرکز را نمی‌توانید و نباید به‌عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال در نظر بگیرید. وقتی دارایی خود را در این پلتفرم‌ها نگهداری می‌کنید، هیچ دسترسی به کلید خصوصی و عبارت بازیابی ندارید و ممکن است هر اتفاقی بیفتد. پس حواستان باشد که اگر قصد هولد کردن و سرمایه‌گذاری را دارید، پس از خرید دارایی موردنظرتان، آن را به یک کیف پول غیرحضانتی مانند متامسک یا تراست ولت منتقل کنید.

جمع‌بندی

صرافی kcex یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که هم‌اکنون به کاربران ایرانی هم خدمات می‌دهد. برای فعالیت در این صرافی، نیازی به فیلترشکن ندارید و بدون احراز هویت هم می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. این صرافی هم از بازار اسپات پشتیبانی می‌کند و هم بازار فیوچرز را در دل خود دارد. کارمزد واریز دارایی به kcex‌ صفر است و کارمزد برداشت بسته به نوع دارایی، متغیر است. اگر در صرافی kcex ثبت نام کرده‌اید و از آن استفاده می‌کنید، لطفا از تجربیات خود برایمان بنویسید.

اگر به دنبال بهترین صرافی های خارجی بدون احراز هویت هستید حتما به لیست این صرافی ها مراجعه کنید، در این صفحه تمامی صرافی هایی که مناسب ایرانیان هستند، لیست شده اند.

 

صرافی توبیت
امیر رضوانی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها